Förra helgen deltog jag i kurs som
Nathalie Kalbach höll i. Det blev en canvas tavla, som är uppbyggd med gesso, ostduk, servett, glimmer/mist/glam/glaze. Enormt kul att lära sig denna teknik och kommer att använda detta sätt på andra alster i framtiden.
För att gesson och sedan misten skulle torka så blev det en hel del blåsande.
Det blev en härlig struktur och känsla på canvasen.
Jag tog ett foto på min dotter och hemma tog jag en virkad duk som jag mistade för att sätta lite personlig prägel på canvas tavlan. Velat fram och tillbaka om jag ska ha någon text, men har valt att avstå.
Givetvis ville jag.... även om jag avskyr att fotas så ha ett minne från den sprudlande och inspirerande Nathalie Kalbach. Jag är jättenöjd med kursen.
Jag ska aldrig mer har håret så här platt... Mitt klotrunda ansikte blir bara ännu rundare. hahahah...
Nåja...
Nu väntar en kort arbetsvecka.
Ha det bra alla.
Kram Katja