Visar inlägg med etikett gesso. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett gesso. Visa alla inlägg

måndag 8 september 2014

My second Doorplate


Have made a second doorplate. Metallic embellishment with gesso and mist.




I have sprayed with golsmist all over it.

Thanks for stopping by.
Hugs Katja

söndag 26 januari 2014

Vingligt hus på en canvas

Har gjort en canvas tavla... mixed media bakgrund och lite spillbitar. Vill du veta mer om tavlan? kika då in på En liten butiks blogg.

Den hänger med lite andra tavlor.

Tavlorna hänger i mitt pysselrum.

Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Katja

onsdag 9 januari 2013

Snöigt värre

Det är en av utmaningarna inne på SS just nu. Detta är mitt bidrag och har lekt med gesso, stncil och mist och svart penna. Har även haft någon slags glitter runt fotot.

 Har sytt fast linnetyget på cardstocken.


Hoppas ni alla har det bra! Kram Katja

söndag 6 januari 2013

Tändsticksask

Nu har jag gjort den sista utmaningen till Mollys CC.  Jag är så glad att jag hann göra alla utmaningar innan jag började jobba igen. I den utmaningen skulle man altra en tändsticksask.

Jag grundade asken med gesso och har även använt mig en stencil, som syns dåligt på bilderna.
 Har fått ett gäng fina dekos av Mikaela, som är en fena på att gjuta dem själv. Tack! fick genast användning av några.  Har mistat hela asken när gesson torkat.

Tack Mollys för roliga och inspirerande utmaningar. Kram Katja

fredag 14 september 2012

Sparkling

På senaste träffen hos ScrapPerra så gjorde jag en glittrig LO.
 
 
                              Lekte med gesso, stencils,  Neocolor II pennor, big brush och doodlade lite.
                             
                                                              Glitter och lite fjärilar.
                                    I morgon hittar ni mig  i Enköping, pysslandes. Tjingeling Katja

söndag 13 maj 2012

På kurs med Nathalie Kalbach

Förra helgen deltog jag i kurs som Nathalie Kalbach höll i. Det blev en canvas tavla, som är uppbyggd med gesso, ostduk, servett, glimmer/mist/glam/glaze. Enormt kul att lära sig denna teknik och kommer att använda detta sätt på andra alster i framtiden.

För att gesson och sedan misten skulle torka så blev det en hel del blåsande.
Det blev en härlig struktur och känsla på canvasen.


Jag tog ett foto på min dotter och hemma tog jag en virkad duk som jag mistade för att sätta lite personlig prägel på canvas tavlan. Velat fram och tillbaka om jag ska ha någon text, men har valt att avstå.
Givetvis ville jag.... även om jag avskyr att fotas så ha ett minne från den sprudlande och inspirerande Nathalie Kalbach. Jag är jättenöjd med kursen.

Jag ska aldrig mer har håret så här platt... Mitt klotrunda ansikte blir bara ännu rundare.  hahahah...

Nåja...

Nu väntar en kort arbetsvecka.

Ha det bra alla.
Kram Katja


fredag 23 september 2011

Fortsatt jul

Ett julkort i en diecut ram. Ramen har fått gesso på sig som jag sedan har värmt med luftpistolen. Det blev lite härligt bubbligt. Snögubben kommer från ett Melissa Frances papper.


Kram till er alla och ha en härlig helg. Kram Katja