En layout med foliedetaljer...
Visar inlägg med etikett metalfoil tape. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett metalfoil tape. Visa alla inlägg
måndag 25 april 2016
söndag 15 april 2012
K Design
har så fina papper och nu har jag äntligen skapat med dessa. På K Designs blogg finns det en sådan fin skiss som jag bara inte kunde motstå.
Det blev en LO, som är taget på skroten här i stan, när ungdomarna spelade upp en teater.
Det blev en LO, som är taget på skroten här i stan, när ungdomarna spelade upp en teater.
Har mistat lite grönt, både på papprena och på metaltapeblommorna.
Hoppas alla haft en bra helg och tack alla för era fina kommentater.
Kram Katja
lördag 24 mars 2012
Kärlekstavla
Har gjort en tavla, grunden är av säckväv. Har byggt upp med papper, gesso, masker, akrylfärg, mist, inkagold och stämplat.
Jag har gjort halvbysterna i fimolera. Det var mycket svårare att jobba i lera än jag egentligen har tålamod till. Man skulle kunna sitta hur länge som helst och knåda.
Jag har gjort halvbysterna i fimolera. Det var mycket svårare att jobba i lera än jag egentligen har tålamod till. Man skulle kunna sitta hur länge som helst och knåda.
Blommorna är gjorda av alutejp, embossingfoldrar och mist.
Över tavlan går det lite metalltråd, denna kommer från en"skrursvamp" en sådan trasselboll som man har och rengör kastruller med.
Detta är ett bidrag till Scrapdrakens CC.
Ha en härlig helg alla! Jag kommer ha en helg med pyssel både på lördag och söndag.
Katja
torsdag 16 februari 2012
Alutejp ask
Först så har jag duttat alcoink runt kanterna på asken. Har sedan tejpat på cardstock som sedan har embossats. Haft på svart gesso och innan det torkat helt så har gnuggat fram tejpen. Två omgångar av mist. Stansat ut blommor och sedan var det bara klä den lilla asken.
Kram på er alla!
Katja
söndag 22 maj 2011
Exprimenterat med metall tape
Jag såg en video för ett tag sedan om metalfolie tejp. Så när jag fick lite tejp hem så började fundera vad det skulle bli. Jag började med att lägga ut lite bokstäver och lite annat som kunde tänkas bilda ett spännande mönster.
Tejpade på ytan i olika storlekar och sedan gnuggade jag hårt för att mönster skulle bildas.
La på svart akrylfärg över hela ytan för att sedan gnugga bort. La på lite bronz, men detta hjälp av en stämpwl, vilken inte fick den effekt jag önskat.
Så numera står bronsfärg, akryl?? på min önskelista.
Jag fortsatte med en namntag, med svart botten och vit färg på slutet. Jag skulle låtit det torka mellan den svarta och vita färgen. Men hade inte tålamodet att vänta.
En till som sonen ska ha, med endast svart akrylfärg.
Solen skiner... och att åka på loppis är förmiddagens plan!
Kram kram Katja
Tejpade på ytan i olika storlekar och sedan gnuggade jag hårt för att mönster skulle bildas.
La på svart akrylfärg över hela ytan för att sedan gnugga bort. La på lite bronz, men detta hjälp av en stämpwl, vilken inte fick den effekt jag önskat.
Så numera står bronsfärg, akryl?? på min önskelista.
Jag fortsatte med en namntag, med svart botten och vit färg på slutet. Jag skulle låtit det torka mellan den svarta och vita färgen. Men hade inte tålamodet att vänta.
En till som sonen ska ha, med endast svart akrylfärg.
Solen skiner... och att åka på loppis är förmiddagens plan!
Kram kram Katja
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







