Visar inlägg med etikett Scrapstudio. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Scrapstudio. Visa alla inlägg

måndag 14 november 2016

My Craft Room

Time to show you my craftroom. Its not so big space 11 kvm. But  its my space. I have two workareas. This space is for my Bigshot and sewingmachine.

When you stand in the door it looks like this,

I warderobe without doors its perfect for paper and "theme papers".


Pax from Ikea is perfect for storage- the first section I have som sewing supplies.

And in the other end its more scrap and mixedmedia.

My scraptable.

My wall with mists near my craftplace.

Some decoration and things what I need when I create.


Two råskog where I have my mixedmedia products what I use often.

This is the view from my craftplace.

My inks...

Here I have my flowers.

Thanks for stopping bye.

Katja

måndag 18 februari 2013

Fortsatt i pysselrummet

Nu snart kan jag börja pyssla.... mitt rum är snart färdig upp packat. Har mycket kvar att sortera och det är mycket småsaker som ska fixas.

 Mitt tråkiga skåp har fått ett lyft, målat, tapetserat, belysning och nya knoppar. Det som saknas är att skåpet ska få glashyllor så att ljuset kan falla hela vägen.
 Här finns det plats om jag får pysselsällskap.
 Här kommer resten av mina mister stå. Känns bra att jag har två ytor på mitt skrivbord som jag kan pyssla på.
 Alla hyllor och lådor är inte fyllda än. Har mycket pysselmaterial- men så är det är vara textillärare. Mycket tyger, garner osv ska in.
 Här vill jag köpa ett litet skrivbord inte så stort, utan så stort att det får plats en overlock och en symaskin. En anslagstavla kommer även att hänga på väggen.
Tack för titten och snart hoppas jag kan visa er lite nyskapande alster. Kram Katja

lördag 16 februari 2013

Nytt rum/New Studio

Skapar inte så mycket just nu, fast jag har massa nyheter/papper hemma. I en vecka har jag hållt på att fixa i mitt nya pysselrum. Håller på och boar in mig en trappa upp i stället för en pytterum på nedervåningen. Rummet uppe har fått nytt golv och nya tapeter.
  3 vita diskreta väggar.
/
 En fondvägg i turkost och lite silver.
 Hur svårt var det inte att hitta turkosa tapeter. Efter mycket letande så inköptes dessa på Rusta.
 Hade några Pax garderober sedan tidigare så jag var till Ikea för komplettering. Alla garderober, lådor och skrivbord mm har jag skruvat ihop själv då sambon ligger i 40 gr feber.
 Nu ska hyllorna fyllas ;)
 Jisses vad jag har saker....
Kram Katja