Visar inlägg med etikett Steampunk. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Steampunk. Visa alla inlägg

söndag 1 maj 2016

Grungy Crackle

Crackel och kugghjul på detta kort...









lördag 12 mars 2016

Album with Gears

Hade lite gamla papper liggandes. Dessa har nu blivit till ett album.

Har dekorerat det med kugghjul. Det känns lite ofärdigt och vet inte vad jag ska göra med på det.


Kram Katja

fredag 25 september 2015

Grattis till bäbisen

Har gjort ett kort med distresser, vattenstänk och många stämplar.

Har stämplat med stämplar från Vilda Stamps. Stämplat lite slarvigt för att få en liten slarvig effekt.

Tack för titten!
Kram Katja/Mezzanotte

fredag 12 september 2014

Steampunk card

Made a card with Steampunk inspiration.

Modeling Paste on the cardstock as a first layer.

Mixed decorations....

At the end I spray some Prima Color Bloom mist.



Have a nice day!
Hugs Katja/Mezzanotte

söndag 22 juni 2014

Ipad case

Har målat och stämplat på ett Ipad fodral. Använt mig Vildas stämplar.





Våga prova du med. Kram Katja

onsdag 23 oktober 2013

Workshop med Finnabair

På helgens Stockholm Scrap och mixed media classes så tog jag en kurs med Finnabair. En rolig och inspirerande kurs. Kommer definitivt att göra fler alster i samma stil.
 
Mycket småprylar och kugghjul för att få en rustik och barock känsla.

Ni kikar väl in på Finnabairs blogg för att se allt fin hon gör.

Kram Katja

söndag 4 augusti 2013

Steampunkigt hårsmycke

Har tagit mig an ett gammalt hårspänne. Canvasrug, metalltape, gesso och sedan massa metalldekos.

Massa färg, glimmer glam och bling.
 

Så här så mitt spänne ut från början.




Ännu ett alster till Scrapperras sommartävling.
Tingeling Katja

onsdag 3 april 2013

Stockholm Scrap & Pearl Event

Nu börjar det närma sig det stora pysseleventet i Stockholm. Har inte börjat packa ännu, men har en hel del saker som ska med då jag ska ha en workshop på både lördagen och söndagen. Ska bli roligt och jag åker till storstan redan på fredagen. 

Inför träffen har det varit en utmaning om en namnskylt... så här ser min ut. Namnskylt??!! ja, det bidde en hatt :)

 Lite skrot och en gammal pensel har fått stå för dekorationerna. I övrigt har jag använt mig av Kdesigns papper.


Jag ska väl börja plocka ihop lite pysselsaker.... men så otroligt svårt, eftersom jag inte kan packa lätt.
Hur gör ni? 
kram Katja

                                                    

måndag 5 november 2012

Steampunk stämplar

Har ni sett Vildas fina steampunk stämplar? Jag verkligen älskar deras nya kit. Har skapat en tavla med dessa, gick lös med stämplarna och lite andra stämplar från dem.


                                    Distresser, stämplat och maskat för att få ihop tavlan.





                  Ni missar väl inte Vildas kommentarstävling som pågår just nu. Kika in HÄR!

söndag 30 september 2012

Pysselträffar

För ett par veckor sedan var jag i Enköping på pysselträff, då gjorde jag detta udda kortet ....hahaha
Det är inte riktigt mina färger.... men så kan det gå när jag bara skapade ur kitet som jag fick på träffen. Dessutom är den skapad efter en skiss... japp det var en rikgt kluring :)


 
I helgen har jag haft det jätte mysigt i Stockholm cityscrap- trevliga bordskamrater, roliga utmaningar och lärt känna nya härliga tjejer.
 
Kommer att lägga upp några alster i veckan som jag gjorde i helgen.
 
Kram och ha en bra vecka! Katja

tisdag 21 augusti 2012

SteamPunk alster

Har gjort ett lite större Dt alster Vilda Stamps denna gång.... fick ju smak för Steampunk för några vekor sedan... Denna gången är det en tavla.
Så kika in på Vilda bloggen....


Blir så glad för era kommentarer, det värmer så.
Kram Katja

tisdag 7 augusti 2012

Steampunk

med de snygga K design papprena. Har funderat på att göra något i steampunk ett längre tag, så när jag såg att K design har en utmaning när man skulle skapa vad som helst utom platt. Ja, då fick jag en idé. Papprena från K design passar perfekt till tuffare steampunk.
Hade byst, från början var tanken att det skulle bli en vägg installation, men ändrades på vägen till en bordsdekoration.


Lite metalltape och för att få fram den rätta känslan.

Knappar, brads, TH dekos och massa kugghjul för att skapa den rätta känslan. Lite tyll, för lite romantik.
Baksidan har en stor sammetsrosett med en metall och tygblomma och givetvis ett kugghjul.


Bysten är målad med olika svarta/metallfärger som slutligen fått lite mist på sig.


Den här bysten har även ett par vingar.  ;)

Har inte bestämt om den ska ha vingarna på eller ej.
Så roligt det var det att göra denna- kommer att göra fler steampunk alster- Ska köpa på mig lite mer steampunk prylar under hösten ;)



Tack för titten och hoppas du orkade hänga med alla mina bilder. Blir så glad om du har tid att lämna en liten kommentar. Ha en fin vecka, själv börjar jag på mitt nya jobb i morgon och jag är sååå pirrig.

Kram Katja