Visar inlägg med etikett My Mind´s Eye. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett My Mind´s Eye. Visa alla inlägg

tisdag 3 april 2012

Nu har jag slagit till

och skapat en LO med orange. Trodde aldrig att jag göra något med orange, men fotot och blommorna har legat länge på mitt bord och inväntat rätt tillfälle. Så när jag såg Lillblommans skiss, då klicka det för mig. Har använt mig av nya och några år äldre My Mind´s eye papper.
Mycket blommor blev det ;)


Kramar Katja


måndag 2 april 2012

1965 var året

som fotot är taget. Det var en sådan fin skiss inne på Veckans Skiss, så jag kunde inte låta bli att skapa efter den.  Har använt papper från My Minds Eye. Har jobbat lite med mina NeoColor II kritor och gelatos för att få lite färg och skuggor.

Gesso har har jag använt i bakgrunden, har stämplat och sytt lite på maskin för extra effekter.


Slutligen avslutade jag med att doodla lite.


Nu ska jag fortsätta med att förbereda lite kalas här hemma.
Tjingling! Katja

lördag 31 mars 2012

Somriga

Ja, det är My Minds Eye nya papper. Jag bara älskar dem. Här visar jag upp en Happy Erika.
Har valt turkos och gult, som för tillfället är min nya favorit kombination av färger.



De här canvas flaggorna har jag färgar in med mist och distressfärg.

Nu får ni alla ha en skön helg. Här är det snöstorm och har även fått en ögon infektion. Så det blir till att hålla sig inomhus.

Kram Katja


söndag 18 december 2011

My Mind´s Eye

Jag bara älskar My Mind`s Eye papper. Så när jag hittade en kortutmaning hos dem kunde jag jag bara inte motstå deras skiss. Jag har använt en papperspåse som bas men annars har jag bara My Mind´s Eye egna papper. Titta in HÄR så kan du se skissen.

I just love My Mind `s Eye paper. So when I found a cardchallenge with them, I could, I just can not resist their sketch. I have used a paper bag as a base but otherwise I just used My Mind's Eye own paper. Take a look HERE you can see the sketch.


Det var roligt att vika till egna blommor. Ovanpå dessa har jag stansat ut små stjärnor.

It was fun to fold your own flowers. On top of these, I punched out small stars.




Kram/ Hugs Katja