Visar inlägg med etikett shabby chic. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett shabby chic. Visa alla inlägg

lördag 23 april 2016

Presentask

En vikt ask. Mallen ritades av på Svartåträffen, men användes på Avesta träffen.

Vackra rosa papper från Prima.


Kram Katja

söndag 13 mars 2016

nåldyna igen

Denna har lite orange på sig...


Kram Katja

torsdag 10 mars 2016

Nåldyna med grönt....

Har gjort en nåldyna... klätt en burk både med tyg och papper.

Denna har fått lite grön mist och lite micropärlor i grönt.
kram Katja

tisdag 23 februari 2016

Litet block.

Målat över det svarta blocket med vitt. Lite pärlor och bling i mitten och en svag ton av rosa.




Kram Katyja/Mezzanotte

lördag 31 oktober 2015

Halloween Pumkin

Har dekorerat en pumpa.

 Den har fått gott om blommor på toppen.


Mycket struktur.... kugghjul, knappar och halvpärlor i grunden.

En skimrande effekt på hela pumpan. Det är svårt att fånga det på bild.





Tack för titten!
Kram Katja/Mezzanotte

söndag 2 augusti 2015

Shabby in White and Silver

Ännu ett shabby kort. Trädeko, silver folie och lite vita blommor.
 Den fina och användbara inch stämpeln  kommer från Vilda Stamps.


Kram Katja/Mezzanotte

lördag 1 augusti 2015

Shabby with Gold

En trädekoration med guld och en liten virkad doily får stå i fokus.

Stämpeln kommer från Vilda Stamps.
Kram Katja/Mezzanotte

fredag 31 juli 2015

More Shabby Cards

 En vitmålad trädekoration som har slipats lite slarvigt.


Kram Katja/Mezzanotte

torsdag 30 juli 2015

Shabby Cards

Har gjort några kort i Shabby Chic stil. Lite sparsamt dekorerat.

Stänpeln Hipp hipp Hurra kommer från Vilda Stamps


Kommer ett nytt kort imorgon :-)

Kram Katja/Mezzanotte

onsdag 29 juli 2015

Baby Card with Graphic45

Helt utan text är detta baby kort. Kortet passar till en nyfödd eller kanske till ett dop.
***
I have made a card without text- Have made a baby card. The card fits to a newborn or maybe a baptism.


Mistat blommorna, gesso och slutligen små silvriga micro beads.
***
Have use mist, gesso and some micro beads on the flowers.


Tack för titten/Thanks for stopping by.

Material/List of Supplies:
Prima Marketing - Color Bloom Spray - Peony
Prima Art Ingredients - Micro Beads - Silver 962562
Prima Art Basics - Soft Matte Gel 250 ml 961428
Prima Art Basics - Heavy Gesso - White 250 ml 961442
Marianne Design Yellow Paper Roses RB2213
G45 Precious Memories 8x8 Pad 4501092
G45 Precious Memories 6x6 Patterns and Solids 4501091
G45 Precious Memories Decorative Chipboad 4501095
Bazzill Smoothies Pigment 305064
Marha Stewart Craft Scissor All Purpose M281015
Matha Stewart Craft Paper Trimmer
Martha Stewart Craft Bone Folder M281018



torsdag 22 januari 2015

For the Kitchen

Här har jag målat på en hushållspappershållare och en sockerburk. De har målats med Vintage Dècor Chalk Paint. En härlig krämig färg som passar till bra till inredning.
***

I have painted on a paper towel holder and a sugar jar. They have been painted with Vintage Decor Chalk Paint. A lovely creamy color that fits well with interiors.


Har målat första omgången med färgen Beetle Black.  Nästa lager med färgen med Wedding Cake. Låter det torka ordentligt och när det är helt torrt så lägger sandpapprar jag på valda ställen. För att få det slitna utseende som jag vill han. Sedan lägger jag på ett lager av Clear Wax. När detta torkat tar jag en trasa och gnuggar fram lyster.
***
Has painted the first round with the color Beetle Black. The next layer of paint with Wedding Cake. Let it dry properly and when it is completely dry then use sandpaper. I have used it on selected locations. To get the worn look that I want it to bee. I then add a layer of Clear Wax. Once this has dried, I take a cloth and rub until I get a luster.


Har gjort likadant med hushållspappershållaren.
***
Have done the same with the paper towel holder.

På hjärtat har jag använt en stencil från Martha Stewart- små fina bokstäver.
***
At the heart, I have used a stencil from Martha Stewart some neat letters.

Tack för titten/ Thanks for stopping bye!

Material/ List of Supplies:
Martha Stewart Crafts Vintage Décor Matte Chalk Paint - Beetle Black PL33520
Martha Stewart Crafts Vintage Décor Matte Chalk Paint - Wedding Cake PL33519 
Martha Stewart Crafts Vintage Décor Wax - Clear PL33562 
Martha Stewart Crafts Typewriter Adhesive Stencils PL32307 
Martha Stewart Crafts Vintage Décor Paint Brush PL33543 
Martha Stewart Craft Paint Foam Pouncers Set 6pc PL32243 


söndag 23 november 2014

kramkort

Här kommer ett enkelt kort som jag skapade på Fristadsträffen.

Små minipärlor på hjärtat.




Kram till er alla i höstmörkret.

Katja/Mezzanotte

tisdag 25 september 2012

En lift

Härom veckan på FB, så hade Lollo en liftutmaning. Kika HÄR, så får du se LO n som jag liftade.

Jag fastnade för färgerna, den utstansade bården och bröllop för mig är kärlek=hjärta. Min lift blev en ask..... jag bara älskar att göra askar ;)

 
Gesso, crackelpaint, distresser för att få den lite slitna känslan.
 
 
 
 
                      Jag trea med min lift.... sååå kul!  alltid kul med uppskattning. Kram Katja

lördag 11 augusti 2012

Shabby and simple cards

Nu kan det dröja lite längre tid mellan inläggen då jag har fått ett nytt jobb och det upptar det mesta av min tid och mina tankar. Har en slöjdsal där jag vill göra massoor!!!

Men några snabbare shabby kort har jag fått till. Ni vet att jag gillar kontraster, så från mitt steampunk projekt till det mjuka och milda. Men det är det som är så härligt med pyssel. ;)
Har ett nytt steamprojekt på g....

Har använt Melissa Frances papper, dessa passar ju perfekt till shabby kort.




Tjhoo... höll på att glömma...;)
Jag kom tvåa i Scrapperras sommartävling- så roligt (I´m dancing of joy)

Kram Katja


onsdag 25 juli 2012

Jag har insett att jag...

.... älskar att altra... ge nytt liv till gamla prylar. Det har jag alltid gjort, men inte med scrapmaterial.
Nu har jag gett nytt liv till en ask, som var träfärgad från början. Målat med cracklepaint och klätt in asken med Glitz papper. Gillar att kombinera hårt- mjuk, tufft- sött. Så rosa blommor mot metall/kugghjul.


Cracklepaint och distress ink för att få lite vintagekänsla.


                                                      Mistad ostduk och seamingband.



Lite metall, lås, tassar och kugghjul. Endel av metallen har färgats in med alco ink och inka gold.


Det här är mitt sista alster till ScrapPerras sommartävling.

Jo...... har ni sett att jag vann Lets Shabbys utmaning med min flaska?  Lyrisk och jätteglad, det var så många fina alster med och tävla så det känns enormt roligt. Kika in och se i deras blogg.


Ha det fortsatt härligt i sommar. Kramis till er alla! Katja