Visar inlägg med etikett akrylfärg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett akrylfärg. Visa alla inlägg

måndag 29 september 2014

dukning

I somras gjorde jag en dukning med musslor. På säckvävsduken har jag använt Martha Stewart färg.

Takkronan har dekorerats i samma stil.

Det blir en härlig naturlig känsla med säckväv.







Till detta serverade jag givetvis musslor.






Tack för titten!
Kram

onsdag 16 juli 2014

Ugglor

En Liten Butik har en inspirationsbok som jag har gjort en baksida till. Sidan fick mycket akrylfärg och stämplat. Ugglor och läckert embossingpulver från Stampendous.





Happy Scrapping!

Kram Katja

fredag 4 juli 2014

Altrad gris- Moneybox

Har målat om en spargris. Målat med gesso, Martha Stewart färg och även lite mist från Prima Color Bloom Spray.
***
I have been painting on a moneybox. Painted the pig with gesso, Martha Stewart Paint and I have also used mist from Prima, Color Bloom Spray.





Limmat fast bokstäver från Sizzix alfabet Worldplay.
***
I have glues alfas from Sizzix Wordplaydie.


Har sandpapprat på bokstäverna för att få färgen Champange att framträda.
***
Have been sanding on the letters because I want the color Champange underneath appear.






Happy Scrapping! Allt är skapat för Hobbyworld.
Kram Katjaak

lördag 28 juni 2014

Birdhouses

Jag gillar fågelholkar.
***
I like birdhouses a lot.

Jag målat trähusen med Martha Stewart färger. Det här huset har även fått lite prickig washitape.
***
I have used Martha Stewarts paint. This house also have some washitape.

Ett hus i svart och vitt, med en Prima dekoration.
***
A house in black and white and a decoration from Prima.



Har sprayat lite Primas Color Bloom mist på taket.
***
I have been using mist, Prima Color Bloom spray on the roof.

Happy Scrapping! All is made for Hobbyworld.
Kram Katja

lördag 17 september 2011

Julkorts låda

Nu har jag gjort en julkortslåda utifrån en skokartong. Har klätt in lådan med papper. För att dämpa och få ett lasyr utseende har jag stykt på lite tunnt med akrylfärg. Den har tre olika nivåer så att korten kan ses bättre.


Kotten och blommorna har fått lite snö på sig.


Vintageutfodringen så gäller "anything goes".

Så här såg min skolåda ut innan jag började.
Nu utmanar jag mig själv och kanske har nån mer lust att hänga med.
Jag vill göra 50 julkort innan december. Har redan gjort några, men jag börjar räkningen av julkort från nu.
Nästa helg ska jag till Stockholms Cityscrap på söndagen. Är det någon mer som ska dit?
Ha en fortsatt fin helg!
Katja