Visar inlägg med etikett Kortvikningar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kortvikningar. Visa alla inlägg

torsdag 13 mars 2014

Hide and seek Card Challenge

Im in for round 4 in Supreme Scrap Tournament in the card challenge.

To be used:
- Make hidden elements on the card: minimum of two
- The hidden part of the elements should not be visible at first sight! It needs opening before we can see the hidden inside.
- Size of the elements is free
- Type of the elements is free
- One element has to be on the top of the card, the other(s) can be on to of the card or the inside. Your choice.
- Think of elements that needs to be moved or turned in order to read the title or quote of the card. Like a hidden note under a flap, a wheel that can be turned, popup etc.
- It is ok if a pulling mechanism is visible. Such as a piece of paper, a fiber or ribbon, a brad used for turning a wheel.


Not to be used:
All kinds of ink (including spray ink and misting ink) 
No paint of any sort 
No stamps 
No gesso
No chalk 

Here is my round card. I have used paper from Piondesign.



Pull out the tag on the card and you can read a message.

I have use the sewingmachine.

You can turn underneath the card and you see one more circle.

Finally one more.


Thanks for stopping bye. Katja

lördag 12 maj 2012

Konfirmationskort

Min yngsta dotter ska konfirmeras om ett par veckor. Självklart har jag gjort ett kort. Denna gången har det blivit ett bokkort. Det kan du se i helhet inne på Vilda Stamps. Kika gärna in där.

torsdag 22 mars 2012

Vårhälsning

Att skapa i gult är en utmaning för mig. Men nu har jag gjorde det igen. Inne på Scrapdrakens CC finns det en utmaning att skapa ett kort i gult, svart och lila. Det blev ett stafflikort med en vårhälsning.




Fjärilen har fått lite stickles och crackle accents på sig.

Färgerna stämmer inte helt. Pappret är mycket gulare i verkligheten.

Visst är det härligt med vår i luften.
Kram Katja

onsdag 7 mars 2012

Lycka!

Har ni sett att jag har blivit DT för Vilda Stamps?
Jag är superlycklig... vilket härligt uppdrag-känns verkligen som en ära.

Bjuder på ett Tree folded pocket card, tror jag att det heter och stämpeln är från Vilda Stamps.


Nu ska jag fortsätta att kurera mig- det är sällan jag är sjuk men nu har jag verkligen åkt dit.

Kram Katja

onsdag 25 januari 2012

Dopask till en liten tjej

Tjejerna på Allt om Scrap har just nu Bloggparty. Carrie75 har en LO, som går i dopets tecken i rosa. Jag har inspirerats av det rosa och det faktum att det är doptema.
Det finns plats för att skriva en hälsning....på dopdagen.

Ta av locket och kortet vecklar ut sig.
                                                    Även här finns det plats för lite text.

Jag vet inte vad ett sådant här kort heter. Men ni kanske vet.
Tjingeling Katja

tisdag 24 januari 2012

Easelcard

Stafflikort, ja ett sådant har jag fått till. Detta kort har jag gjort till Mea Vita Scrapbooking som just nu har en utmaning i att just göra ett stafflikort.

Provdockan är målad med cracklepaint.



Som ni ser så har jag gjort en tag som man kan dra upp ur stafflikortet, där kan man skriva sin hälsning.
Tyckte även det passade med sydda sömmar på kortet.
Tack alla för uppmuntran, era ord värmer.
Kram Katja

fredag 30 december 2011

Bokkort

Nu har jag gjort mitt första bokkort, detta är till Mea Vita som har en utmaning där man just ska göra ett bokkort.

Jag är ute i sista minuten så inte ens crackle accenten har torkat....


Bo Bunny papper och Dusty Attic, som jag har målat med crackle paint, picket fence.



Kika in hos MeaVita du med, det finns så mycket fint i shoppen!
Kommer att göra fler bokkort, det var inte så svårt som jag trodde ;)
Tack för att du kikade in.
Kram Katja

måndag 19 december 2011

Ännu ett kort av en påse

Jag har gjort ännu ett julkort som till grunden är av en påse. Några påsar fick jag av Mia senast jag var iväg och pyssla.

I've done one more Christmas card which is in the base a small paperbag. I received  some paperbags from Mia, Thanks!
I have used one of the Vilda Stamps Finnish stamp, because the card is sent to Finland.

Jag har använt en av Vildas Stamps finska stämpel, eftersom kortet ska skickas till Finland.
  Titta in på Scrapptorgets blogg, där öppnar jag lucka 19 idag.  En tag i metaltape.

Take a look at Scrapptorgets blog, where I open the door 19 today. I have made a Tag in the metal tape.

Titta in på Magdas, där visar jag julgransdekorationer.
Check out Magdas, I show Chrismastree decorations.

Tjingeling Katja

söndag 18 december 2011

My Mind´s Eye

Jag bara älskar My Mind`s Eye papper. Så när jag hittade en kortutmaning hos dem kunde jag jag bara inte motstå deras skiss. Jag har använt en papperspåse som bas men annars har jag bara My Mind´s Eye egna papper. Titta in HÄR så kan du se skissen.

I just love My Mind `s Eye paper. So when I found a cardchallenge with them, I could, I just can not resist their sketch. I have used a paper bag as a base but otherwise I just used My Mind's Eye own paper. Take a look HERE you can see the sketch.


Det var roligt att vika till egna blommor. Ovanpå dessa har jag stansat ut små stjärnor.

It was fun to fold your own flowers. On top of these, I punched out small stars.




Kram/ Hugs Katja

Ljuskort

Jag har gjort ett ljuskort, valde ett diskret papper från October Afternoon till de glittriga ljusen.

I made a light card, chose a discreet paper from October Afternoon to the glittering lights.



Ha en underbar fjärde advent! Nu ska jag leta efter julgransfoten. ;)

Have a wonderful fourth Sunday of Advent! Now I look for the foot for the Christmastree
Katja


fredag 22 juli 2011

Ett kort med annorlunda form

Annelie och Altheamix har en utmaning tillsammans. Man ska skapa ett kort med annorlunda form. Kortet ska även ha nån eller flera knappar. Jag utgick helt enkelt utifrån stämplens form. Jag har embossat stämplen. Har gjort den i flera delar! Japp och knappar har den, en klassisk upp vid banden, satt dit några tryckknappar vid rosorna!


Kul att göra lite andra former på kort!

Kram Katja

torsdag 3 mars 2011

Olika kortvikningar

Jag har försökt mig på några andra kortvikningar än 15x15.  Grunden på detta är 15x15 fast det går att vika ut eftersom det behövdes en sedelficka.




Detta kort var jätteroligt att göra.

Här är ett kort med hängande motivstämpel. Pysselmyran hade en utmaning som var just att ha en hängande motivstämpel. Vilket krävde en annan vikning. Denna utmaning var jättekul, fast att kortet tog många timmar. Men vet ni vad.........


Jag vann utmaningen...... såååå bara underbart!!   ;)))



Sambon fyller 40 år nästa vecka och givetvis ska han få ett kort!


Framsidan är som en port.....


Kortet utvikt. Fotot har jag skrivit ut naturvitt cardstock.


Kram till er!!