fredag 20 juli 2012

Förvaring av stämplar

Jag har tänkt att under sommaren så ska jag få ordning på mina stämplar och dies. Jag kastade ut frågan i ett forum på FB och fick en del tips.
Beslutsångest som jag har så har jag nu två olika varianter av förvaring av mina stämplar.  Mina Vilda Stamps stämplar har jag stämplat upp på grövre ritpapper och plastat in vita papper som jag sedan sätter mina stämplar på. Dessa förvarar jag i lite stadigare plastfickor som har en öppning på sidan, plastfickorna kommer från Biltema. Nu letar jag bara efter smidiga och lätta pärmar till dessa.

Gissa om det är skönt att få lite ordning på stämplarna.
Till mina andra stämplar har jag köpt på mig några Stuftainers, Thin, passar utmärkt till alla clearstamps.
Ska nog beställa fler av dessa och få ordning på resten av stämplarna. Dessa är smidiga och ta med om man vill åka och pyssla.

Nu återstår förvaringen av mina dies. Känner att jag blir gråhåring över att jag inte har någon ordning. ;) Vill ha en förvaring som smidig och enkel att använda och det ska även vara smidigt att ta med på pysselträffar. Så jag tar gärna emot era tips om förvaring av dies.

Inne på En Liten Butik kan du nu tipsa oss om dina bästa förvaringstips och samtidigt vinna en väska med lite pyssel. Så ladda gärna upp ditt tips där.

Nu hoppas jag du får en bra helg!! Här regnar det igen. :(
Kram Katja

1 kommentar:

  1. Kikar in :)
    Super bra förvaring på stämplarna :)
    Jag har mina på laminerat papper också fast i en kartong.

    Du frågade om dies förvaring..
    I detta inlägg visar jag lite av min dies förvaring dock är det en liten tutorial innan men om du kollar längre ner. ttp://gurkiss.com/scrapbooking/?p=1720

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera