onsdag 15 maj 2013

2 kortskisser

2 utmaningar  pågår just nu hos Onkis och Lisa-Olsi. 2 snygga skisser bjuder dessa tjejer på.

 Jag börjar med Lisa Olsis bidrag där kortet ska följas efter skissen men det ska även sys och finnas med pärlor, pärlor med hål.


 Har sytt på maskin runt kortet. Har gjort mönstret till de små prickarna av gesso. Det glittriga på kortet är Stampendous enamel.


 I mitten på blommorna har tvinnat fast pärlor från ett trasigt halsband. Under blommorna skymtar man lite enamel.


Nu till Onkis utmaning. Förutom skissen så ska kortet gå i silver och vitt. Har inget silverpapper så dekorationerna är det silvriga.




Två roliga utmaningar! kram Katja


4 kommentarer:

  1. Tack för dina fina bidrag till våran utamning,
    snyggt med skeden på kortet till min skiss.
    Och kortet till Lisas skiss tycker jag är underbart i färgerna och dekorationer.
    Kram & ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ett jättefint kort efter min skiss
    och mysiga färger, jag gillar dina pins.
    Gulligt välkommen kort, tufft med skeden.
    Tack för att du är med i vår utmaning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. väldigt vackert!!!!

    jag hitta länken till fågelhus-minialbumet
    http://pysselterapiochlivsgladje.blogspot.se/2010/11/ett-husbygge-del-2.html

    SvaraRadera
  4. Jätte vackra kort du gjort :)

    SvaraRadera