onsdag 6 januari 2016

Glittrig lykta

På nyårsdagen såg ni lite vimplar och en liten röd lykta. Det inlägget hittar ni här. Idag tänkte jag visa er hur jag gjorde denna lykta.


Jag har använt mig av Mod Podge Matte, glitter från Prima, penslar, ett glas och en ballong där jag tejpat bort spetsen.


Blandar Mod Podge Matte och flera olika nyanser av glitter.


Blanda så det blir en seg massa, rinner den på ballongen så blanda i mer glitter, Ritade även en rand så stor som jag ville ha den.


 Låter den torka över natten.


 Dagen efter har den torkat.

  
Tar hål på min ballong.


Min lilla lykta är färdig. Kommer att göra fler små lyktor, men då blir det små ägg till påsk.
Vad tror ni om det?



Ha en fortsatt fin dag.

Material:
Mod Podge Matte 236 ml CS11301
Prima Art Extravagance - Glitter Set - Crimson 961589
Martha Stewart Craft Large Brush Set 4pc

                                                    Hobbyworld´s Återförsäljare/Retailers 


1 kommentar: