lördag 29 juni 2013

Mini förvaring

Här kommer ett inlägg med lite annat skapande. Jag har sytt små minifodral. Sydde ett par till men döttrarna var snabba med att norpa två stycken innan fotografering. Sydde dessa inför min semester resa- fodral till olika små saker... mynt, örhängen mm



 Den blåa är sydd av en linnehandduk som är inköpt på loppis för flera år sedan.


Roligt att få matcha och leka med tyger igen. Jag tackar Rimna för inspirationen, kika in på hennes blogg så får du se hennes vackra alster.

 Innan jag började scrappa så sydde jag i stort varenda dag. På slutet sydde jag mycket av mina MezzaNotte tröjor. Kika gärna in på min Alvezzesida.  Men tyvärr tog det bara stopp en dag. Har bara sytt enstaka saker sedan dess.

Men dessa var roliga och snabba att sy.
Kram Katja

4 kommentarer:

  1. Vilken hejare du är på att sy, jättefina små förvaringar du sytt. Underbara tyger och på den blåa har du satt ett jättestiligt typ på insidan! Önskar jag oxå kunde sy..........men här sträcker det sig till att laga något klädesplagg någon gång eller lägga upp gardiner =)
    Gillar att du satt en rosa dragkedja på till det blåa tyget = snyggt!!
    Ha en fin helg, kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Åh va fina, du kan visst allt :D jag är värdelös på sy och baka *ler*

    SvaraRadera
  3. Så jättefina och dina tröjor är ju sååå mysiga


    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Wow - what beautiful work!
    Alison x

    SvaraRadera