fredag 6 maj 2011

En färgutmaning

YouDos nya blogg, finns det roliga utmaningar. Jag hittade en färgutmaning där man skulle använda sig av brunt, lila och grönt. Kika HÄR på utmaningen. Mina tankar gick direkt till de lila tulpanerna från Prag förra året. Så jag funderade ..... och det blev ett kort!

Jag ville hålla kortet ganska rent för jag vill att tulpanerna ska vara i fokus.

Mindre lätt var det att fotografera kortet. Varken den lila eller gröna motsvarar verkligheten.


Synd att vissa färger är så svåra att fotografera...

Snart helg.... underbart!

Kram kram till er alla!

verkligheten.

7 kommentarer:

  1. Nä men hej Katja!

    Det var riktigt roligt att hitta på din blogg, är SÅ imponerad och inspirerad av dina alster! Dessutom kul att få se det du pratade om sist du var in. Vilda-tagen är ju helt fantastisk och din turkos/vita påskask med :)

    Måste bara höra om det är okej att jag lägger till dig i min blogglista på butiksbloggen?

    Ha en härlig helg nu!

    -monica, smått o gott

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig lila färg,
    ett jättefint kort.
    Ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  3. Åh vilket underbart kort du har gjort. Tusen tack för du är med och tävlar hos oss på Youdo.
    kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilket superfint kort du gjort, lycka till i utmaningen!! :)
    Jag har också problem med fotandet av vissa färger, visst är det tråkigt att dom ska vara så himla svåra att fota, dom blir ju sällan så som i verkligheten. :( Svårt problem det där, man kan får gå en fotokurs. hihi ;)
    Ha en jättetrevlig helg. Och lycka till med ditt andra bidrag till Vildas!! :)
    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  5. Man kanske får gå en fotokurs skulle det ju vara. ;) Kram igen från Lena

    SvaraRadera
  6. men oj vilken fantastisk matchning - supersnyggt! ♥ stort tack för att du deltar i YouDo's tävlingar ♥
    kram
    Petra

    SvaraRadera