onsdag 15 februari 2012

Embossing foldrar

Jag har köpt på mig några embossingfoldrar senast när jag var på Scrapdraken och pyssla. Jag bara älskar dessa.


Jag har exprimenterat lite och använt foldrarna både på papper,  aluminum tejp och även på aluminiumburkar. Det är bara hur kul som helst. Kommer visa endel alster framöver då jag använt embossing foldrarna på olika sätt.

Här kan ni se mina olika testresultat.
 Tim Holtz kugghjul har jag använt på aliminum burk. Haft på svart gesso, mistat med en vinröd och brun färg.
Urverken är även dessa är av burkar. Svart och vit gesso som har gnussas ut.

Nackdelen med burkar är att det går lite hål på aluminiumen och färgen blöder igenom. Men det stora plusset är att det i alla fall hos alltid finns nån burk hemma och ta ifrån. Billigt är det.

 Att göra det på tejp, blir mjukare och färgen läcker inte. I och med att jag tejpat det på cardstock innan så blir den lätt att hantera, forma och böja osv.

Kommer att göra både i burkar och tejp framöver, användningsområde får avgöra vilket jag väljer.

Ikväll hoppas jag hinner komma iväg på Scrapdraken igen. (lite sugen på fler embossingfoldrar ;) ) Det är även alltid inspirerande att träffa likasinnade pysseltokiga tjejer... Har haft svårt att sitta längre stunder och pyssla, tiden har inte riktigt räckt till på sistone.

Håll utkik i morgon då visar jag ett alster gjord av aluminiumtejp, en liten altrad ask.

Tjingeling så länge
Katja

3 kommentarer:

  1. Väldigt läckert, fina mönster,
    smart att återanvända burkar.

    Pappret är från blocket
    Glitz Design - French Kiss.
    Jättefina papper, skrev till namnet
    i inlägget nu sen du frågade :)
    Ha det gott!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha dom, superläckra. Har aldrig sett dessa. Trevlig kväll:)
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Oj va läckert, köpte oxå Tim Holtz embossingfoldrana förra onsdagen .-) Tack för tipset att använda burkar och tejp, sånt har man ju hemma redan. Ska bli spännande och se vad du gjort med dem. Jag tänkte gå ner och pyssla hos Scrapdraken imorgon torsdag.
    Kram anna

    SvaraRadera