fredag 24 februari 2012

Färginspiration

Jag samlar på färginspiration... Ja, även om jag mest gillar och pyssla i ljuva, dova färger. Men jag är så otroligt svag för färger innerst inne ;)

Här har jag gjort ytterliggare ett alster till Scrapgalens CC. En kombination av färg och inspiration utifrån en annons.
Jag har använt till
* grunden gesso och även stämplat med gesso.
* Rosa, vit, svart och turkos Neo Color II pennor som ritad/målad ovanpå grunden..
* Mistat på ett par ställen där gesson är stämplad.
*  Använt turkos och vit akrylfärg för att stämpla rundlarna, med hjälp av ett treorör.
* Använt två olika svarta pennor och doodlat med
* Stämplat med svart memento dyna


Fjärilen har fått:
* cracklepaint
* 2 olika färger av alco ink


Har även några rubons mitt i allt.

Insidan:


Baksidan:

Jo, jag har sytt fast linnetyg på kartong till mina sidor. Har valt att hålla rena fållar..
Sidorna i min bok, som ni kan se är vita, turkos, grå  och rosa.


Detta var en premiär för att använda min bia. Äntligen.....
Hoppas ni alla har en härlig helg!
Kram Katja

5 kommentarer:

  1. Wow, vilken underbar bok , så otroligt läckert. Trevlig helg. Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbara färger man blir glad av att titta på detta så snyggt och läckert:)

    Önskar dig en jättetrevlig lördag och helg:)

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    SvaraRadera
  3. o va läckert!!!!!! underbara färger! o perfekt kladdat.

    SvaraRadera
  4. Wooow så snyggt!! :)
    Vilken superläcker bok du har gjort, den blir underbar att samla alla härliga färg inspirationer i.
    Visst är det kul att "kladda" med färger mm. på detta sätt?! :) Ha en jättehärlig vår och ha det så bra.
    Kramar från Lena

    SvaraRadera
  5. Wooow så snyggt!! :)
    Vilken superläcker bok du har gjort, den blir underbar att samla alla härliga färg inspirationer i.
    Visst är det kul att "kladda" med färger mm. på detta sätt?! :) Ha en jättehärlig vår och ha det så bra.
    Kramar från Lena

    SvaraRadera