fredag 15 februari 2013

Scrappad t-shirt

Här är mitt tredje alster i Inzpiras Hjärtas fröjd tävling. Man skulle göra något utifrån Min sång. Min sång och det som driver mig och mitt skapande är att få sy, mode, färgm scrapbooking,smycken och återbruk. Allt detta fick jag in i min sydda t-shirt med matchande armband.

 Min tröja är mistad med en textilfärg. Stämplat My way med en stencil från Dylusion.
 Stämplat med rosa och silvrig textilfärg. Lite bling som jag sytt strykt fast. Mina små blomstämplar kommer är handgjorda små stämplar från Indien.
 Armbandet har jag sytt av en gammal cykelslang som jag har dekorerat med loppisspets, bling och så har jag stansat ut en blomma i linnetyg som jag även har mistat litet lätt.
 Jag kommer att göra fler varianter av armbandet. Det gick ganska snabbt att göra ett, förutom att det gick ett par symaskinsnålar.
 Tack för titten! Just nu är jag otroligt dålig på att besöka era bloggar..... jag håller på för fullt att inreda mitt nya pysselrum. 
Kram Katja

1 kommentar:

  1. Din t-shirt blev verkligen superhäftig med det rosa mistade!!!!! Åh, vad kul att du grejar med ditt pysselrum =) Då hoppas jag på lite härliga bilder framöver!
    kram!!

    SvaraRadera