måndag 1 april 2013

Bildinspiration

Inspiration finns överallt och inne på Scraplagret  cc så finns det en utmaning att inspireras utav en bild. Jag visste direkt vilket foto jag ville använda.
Ett foto på ett fikabord. Ville fånga porslinstemat på bilden som vi skulle inspireras av.
Givetvis inspirerades jag av färgerna med. Grundade hela cardstocken med gesso för att från fram en målad känsla. Använt lite texturepaste i en stencil för ytterliggare en dimension.



 Här ser man texturpasten med sina härliga små pärlor.
Kika in här, så kan ni se bilden som jag inspirerats ifrån.
Ha en härlig vecka// Kram Katja

4 kommentarer:

  1. Härligt med fotot! Och vackra färger och tolkning! KRam!

    SvaraRadera
  2. Smått genialiskt hörru! Jag gillar verkligen hur du tänkt med porslinet, härlig tolkning. Att du fått till alla snygga detaljer och att layouten är helt underbar är ju bara ett plus! Tack för att du varit med och skapat!

    SvaraRadera
  3. Underbar LO. Blir så glad när jag ser alla härliga färger.

    Ha en fin dag! =)

    SvaraRadera