måndag 1 april 2013

Sommarkrans

Inne på Scraplagret påskcrop så finns det en utmaning där man antingen ska göra en vår eller sommar krans.  Jag har haft några bakformar liggandes på mitt bord ett tag och tänkte använda dem till några påskdekorationer. Fick nu användning av dem som stomme på min sommarkrans. Det var riktigt soligt i förmiddags när jag fotot- härligt!

  Här kan ni se mina formar som jag limmat fast på en kartong, på kartongen har jag även ostduk.
 Målat lite slarvigt med gesso i formarna och sedan fyllt med lite blomster.

 Jag ville få en känsla av morgondagg på kransen, så i formarna och på blommorna har jag limmat fast små små genomskinliga pärlor.
 Lite trixigt med pärlorna..... hade pärlor överallt ;) små envisa och rörliga saker ;)
Ha en fortsatt härlig vecka! Kram Katja

4 kommentarer:

  1. Först så vilken himla rolig och fin idé att ha kakformar.
    En så söt sommarkrans, tack för ditt bidrag. Lycka till.

    SvaraRadera
  2. ÅHH vilken rolig krans med KAKFORMAR!!!

    Coolt!

    Vi ses snart,

    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Men vilket roligt sätt du använt bakformarna på!!
    Väldigt gott att göra egna mazariner i sådana där formar....men ack så ont man har i fingrarna efter att tryckt ut degen i alla de små skrymslerna =)Kan säga att mina sådana former därför inte blivit använda många gånger =)
    Du har kommit på det ultimata sättet att använda dom på och denna krans bara andas "SOMMAR" - Underbart härlig krans du gjort!!!
    kram Iffa

    SvaraRadera
  4. Men Åhhh vilken härlig krans

    Kraaaaaam

    SvaraRadera